- Transportstyrelsen har nu skickat ut fakturorna för registeravgiften. Seko Lok har tagit upp detta med arbetsgivaren och MTR kommer att ta kostnaden även för i år. Information om hur utlägget ska hanteras kommer.
- Semestervalet är nu stängt och planeringen ska börja jobba med materialet. Besked om semesterförläggningen kommer den 28:e februari. Seko Lok har begärt att vi sätter oss ned med arbetsgivaren i god tid innan publicering av resultatet och tillsammans går igenom materialet för att på så sätt kunna upptäcka eventuella felaktigheter. Extra viktigt för medlemmarna är att eventuella utköpta semestrar hanteras enligt turordningen i semesteravtalet vilket vi ska bevaka. Precis som tidigare år gäller att den som vill ha 4 veckor under juni,juli eller augusti har rätt till detta och inte kan bli intvingad på en 3-veckors period. För den som sökt en 3-veckors period under sommaren och får det så är det att betrakta som en huvudsemester enligt avtal.
- Nystart för Uniformsrådet som ska träffas den 14 februari. Rådet har legat i träda länge men arbetet ska nu tas upp igen under ledning av Peter (områdeschef Station) och Anna (områdeschef Trafik). Vi kommer likt tidigare att delta med 2 personer – en kvinna och en man.
- Årsmötet blir i år digitalt och hålls nu på onsdag 9:e februari. Länk till detta kommer ut på mailen.