Companiongruppen är uppstartad och kommer att jobba långsiktigt med utvecklingen av programmet. I gruppen finns folk från Snowfall, arbetsledningen och skyddsombuden. Just nu är prioriteringen att se till att programmet fungerar men när detta är klart kommer prion att läggas på att vidareutveckla det också.
Hittills har 58 % av lokförarna lämnat in sina medarbetarenkäter. MTR kommer att skicka ut påminnelser till de som inte har lämnat in sina än. Målet är att så många som möjligt deltar, så att MTR kan arbeta på att förbättra det som inte är bra.
Att tågen går i trafik fullklottrade med graffiti har nog inte undgått någon. MTR ska äntligen lägga krut på att sanera enheterna från allt klotter. Helgen 11-12/3 viks åt detta. Samtliga enheter med klotter ska då in på depåerna för rengöring.
Om någon skulle ha missat detta så kommer inte något gruppval att ske till öppnandet av Citytunneln. Visserligen kommer turerna att förändras, men grundschemat ska ändå följas i möjligaste mån. D v s även om en tur skrivs om och byts ut, ska ersättande tur följa den ursprungliga turens tid för början och slut.
Efter påtryckningar från åkandepersonalen kommer MTR att installera info-skärmar på Cst och Söd med info i samma stil som den vi fick på Ståg. Vi bad om att få tillbaka tåglägesskärmen i pausrummet i Söd, något vi saknat sedan trafikstart. Förhoppningsvis får vi även denna inom kort.
Kommande evenemang under våren på Friends Arena är något MTR också måste ta höjd för. Antalet resande lär bli högt inför Melodifestivalen, finalen i Europe League samt Valborgmässoafton.
Våra anställningsavtal skickas ut mot slutet av mars/början av april.